Termékek Menü

Hat magnéziumban gazdag élelmiszer az egészséges mindennapokért!

Hat magnéziumban gazdag élelmiszer az egészséges mindennapokért!


A magnézium elengedhetetlen tápanyag az immunrendszer szinten tartásában, megakadályozza a gyulladások és rákos megbetegedések kialakulását, emellett pedig fenntartja a szív egészségét. Egy a harvardi egyetem által bemutatott tanulmány szerint ráadásul a magnézium 33 %-ban védi az emberi szervezetet a cukorbetegség kialakulásától, valamint a megfelelő mennyiségben fogyasztott magnézium megvéd a depresszió kockázatától, és a migrénes fejfájától is.

 

Egy fél csésze pirítatlan tökmag fedezi a napi magnéziumszükségletünket. Nézzük, hogy még milyen forrásokból tudjuk pótolni ezt a szervezet számára szükséges ásványi anyagot.

1. Zöld levelesek

A spenót, petrezselyem és a többi zöld leveles növény kiválóan méregteleníti a szervezetet. Ha nyersen esszük, vagy úgy készítjük el, hogy nagyon rövid ideig pároljuk, megőrzi magas magnézium tartalmát. Azért is egészségesek, mert kevés kalóriát tartalmaznak.

2. Avokádó

Kikeverve krémnek vagy szendvicsre vágva, fedezi a napi magnéziumszükségletünk 15%-át. Illesszük be az étrendünkbe, fogyasszuk reggelire, ebédre, desszertként vagy köretként, salátaként.

3. Banán

Nagy százalékban tartalmaz káliumot, de a benne található magnézium mennyisége sem elhanyagolandó. Egy banán 32 mg magnéziumot, ezen felül pedig sok C-vitamint és rostokat is tartalmaz. Együnk meg minden reggel egy banánt. Kiemelkedő magnéziumtartalma van még az epernek, fügének és szedernek is.

4. Halak

Illesszük be étrendünkbe hetente a makrélát, lazacot vagy tonhalat, hogy fedezni tudjuk a szervezet számára szükséges magnézium és omega-3 szükségletet.

5. Tökmag

Napi fél csésze tökmag elegendő magnéziumot juttat szervezetünkbe. Sok magnéziumot tartalmaz még a mandula, kesudió, fenyőmag, napraforgómag.

6. Zsírszegény joghurt

A magnézium és kalcium két elengedhetetlen ásványi anyag a szervezet számára. Szakértők szegény a zsírszegény joghurtból könnyebben felszívódik a kalcium a magnézium miatt.

Forrás:

http://twice.hu/eletmod/6-elelmiszer-mely-sok-magneziumot-tartalmaz

http://www.vitalzone.hu/avokado.html

Tartalomhoz tartozó címkék: tudastar
blog comments powered by Disqus
Árukereső.hu Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Olcsóbbat.hu